BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 11 November 2011

Kompiuss nim... Ciri2 seorang kawan?

Damn.
I'm getting more confuse than ever.
It's make my brain hurts you know? errgh.
maybe I need a radiosurgery just like New Found Glory song.

ni lha muka aku time aku tengah kompiuss~ 
and yang buat aku bertambah pening mak aku pulak cakap kalau aku gatal sangat nak bercinta, cari yang pakai tudung labuh ke, yang pakai jubah ke, baru bahagia hidup kita.
then aku pon macam, hah..!? pakai jubah? tudung labuh? ewm.. giler aku nak cari yang camtu?

sekarang aku nak share pasal kawan2 plak.

Dalam dunia ni ada 5 jenis kawan.
  1. kawan yang paling senang kita jumpa. jenis yang berbuat baik dengan kita hanya sebab mahukan sesuatu bende dari kita.
     
  2. kawan yang berbaik dengan kita sebab mahu korek rahsia kita atau menjatuhkan kita. kita perlu berhati2 dengan kawan2 yang macam ni, mereka ni musuh dalam selimut. mereka boleh menjatuhkan kita bila2 masa sahaja tanpa kita sedar.

  3. kawan yang selalu berada di sisi kita, kawan karib kita, ada yang mengelarkan mereka sebagai bestie, ade juga yang memanggil mereka dengan best budies. mereka ni kawan yang selalu berada di samping kita, yang sentiasa mendegar masalah kita, sentiasa menyokong apa jua tindakan kita. kawan yang memberi kita tunjuk ajar di dalam perkara yang kita tak tahu. yang membimbing kita ke jalan yang benar. itulah ciri2 kawan sejati. ciri2 seorang kawan yang semua orang mahukan.

  4. orang asing yang kita kenal di laman sosial, kita berkenalan dengan mereka di laman sosial seperti facebook, myspace dan yang sebagainya. kita berkenalan dengan mereka, menjadi rapat, dan berkongsi rahsia kita dengan mereka,  tidak mengapa untuk memberitahu mereka tentang kehidupan seharian kita, kerana hal itu langsung tiada apa2 kaitan dengan mereka. jadi rahsia kita selamat dengan mereka.

  5. Kawan yang cari kita hanya di waktu mereka susah ataupun di waktu kita senang. time susah datang mintak tolong, time senang g2 je dia tinggal kita. itulah kawan yang paling senang kita nak cari. 
jadi berhati2lah dalam memilih kawan okee rakan2? :3
okee lha guys. aku nak tido dulu. Gud Nyte world :3

0 comments: